Урок-казка:Розв’язування вправ

Мета: За допомогою вправ перевірити глибину знань учнів показати практичне використання здобутих знань, систематизувати вивчений матеріал;
Розвивати навички усної лічби, розвивати інтерес до математики через гру;
Виховувати уважне, ввічливе ставления один до одного, виховувати цілеспрямованість та впевненість в собі; здійснювати зв’язок між предметом і життям, збагачувати загальний розвиток учнів.

Тип уроку: Урок систематизації знань і вмінь (додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками).

Хід уроку

1. Організаційна робота до уроку.
2. Розв’язування вправ:

Жили собі сестричка та братик. Сестричку звали Олеся, а братика — Василько. От якось і каже Олеся:
Василю давай гратися в піжмурки.
Добре, — відповідає Василько, — давай.
І почали вони гратися. Тільки як братик заховається, то Олеся бігає, шу-кає, а знайти Василька не може. Стало їй дуже прикро від цього, тому вона сiла й гірко заплакала. Плаче аж чує, хтось говорить до неї:
Чого ти плачет, дівчинко?
Як же мені не плакати? — відповідає крізь сльози Олеся. — Як я заховаюся, то Василько мене одразу знайде, а як Василько заховається, то я шукаю, шукаю, а знайти не можу.
Ну, добре, — каже той же голос. — Я тобі допоможу так заховатися,
що Василько тебе не знайде, але ти повинна розв’язати рівняння.
Допоможемо Олесі виконати завдання незнайомця?

Розв’яжемо шість рівнянь. {Кожна група розв’язує картку з рівняннями, як тільки розв’яже піднімає руку. Отримує червоний квадратик, що означає 3 бали. Якщо група працює дуже шумно – отримує синій квадратик, що означає мінус 2 бали.}

1. Розв’язати рівняння:
x/4+1/4=3/4 ( І = 2 );
x+7/16=111/16 ( К = 1 4/16 );
1 5/16+ x=213/16 ( Т = 18/16 );
x-17/39=22/39 ( А = 1);
4 1/7- x=13/7 ( В = 25/7 );
x-3 7/15=28/15 ( К = 6 ).
Якщо впорядкувати корені рівнянь у порядку спадання, то, прочитавши слово, дізнаємось, де заховалася Олеся. (квітка)

Гарно Олесі у квітці, затишно, спокійно. Як гляне через пелюстки, то все навколо таке, наче дивиться вона на світ крізь кольорове скельце. А на пелюстках квітки написані математичні приклади. Спробуй розв’язати їх.

Обчислити:
3- 5/12= 2 7/12

5 4/7 – 2 1/7= 3 3/7

6 5/13- 37/13= 2 11/13

34 6/11+ 125/11= 47

Олеся сидить у квітці, сміється. Аж чує, що до квітки хтось летить. Так гуде, як літак, ще й дзижчить! Підлетіло до квітки, сіло на край пелюстки, а потім швидко до серединки! Злякалась Олеся, як замахає руками, закричить:
— Ой боюся, боюся!
Спинилось воно, побачило дівчинку у квітці і каже: «Ти не кричи і не бійся мене. А краще відгадай, хто я, і яку відстань я пролетіла, щоб потрапи-ти до квітки?»
Дізнаємось про це і ми, якщо виконаємо обчислення:

2/5 км+ 1/20 км+250 м= 700 м

Ви, напевно, як і Олеся, здогадалися, що то була бджілка.
Я — бджілка, — промовила незнайомка, — хоч і волохатенька, а зо¬
лотиста, чепурненька. Випускаю свій носик, встромлюю його в денце квітки і
починаю смоктати чистий-пречистий, прозорий як сльоза, солодкий нектар.
Мені теж нектару хочеться, — попросила Олеся.
То летімо разом, Але, щоб потрапити до мого житла, потрібно
розв’язати задачу.

У парку росте 1800 дерев, з них — 1/5 становлять дуби, 5/8 — берези, а решта – хвойні дерева. Скільки хвойних дерев росте в парку?
1800:5*1=360 (д.) дуби
1800:8*5=1125 (д.) берези
1800 – (360 +1125) = 315 (д.) хвойні
Відповідь: в парку 315 дерев хвойних.

Щойно долетіла Олеся з бджілкою до вулика, запахло медом. Посадила бджілка Олесю за стіл, принесла цілу миску меду. Коли Олеся враз згадала про Василька.
— Ой, лишенько! Та це ж він, бідолашний, бігає скрізь та шукає мене!
Шкода їй стало брата, але, щоб вийти з вулика, слід заповнити клітинки,
так, щоб суми чисел у кожному рядку, стовпці та по діагоналях були рівними між собою.

7/10 1 1/10 1 8/10
2 3/10 1 2/10 1/10
6/10 1 3/10 1 7/10

Допоможіть Олесі якнайшвидше вийти з вулика. Олеся заповнила клітинки та як закричить з усієї сили: «Василю, я осьдечки!». І прокинулась. Бо все це їй наснилося: і про квітку, і про бджілку, і про мед.
Дружіть з природою, оберігайте рослин, піклуйтеся про тварин, і вам насняться гарні солодкі сни.

Домашнє завдання (записано на дошці):

Підсумок уроку: група , яка отримала 4 червоні квадрати, має 12 балів, 3 червоні квадрати – 9 балів, т.д.

Цей тиждень, друзі, досить особливий
Час інтелекту, мрій, думок , змагань,
Ми славимо усіх наук царицю
І розум свій покажем без вагань.
Згадаєм нині формулу Герона, яку ти вже не раз писав.
Хай в пам’яті воскресне Архімед,
Що за творіння славлений велике,
Відомий всім згадається Вієт,
Що формулу рівнянь зумів відкрити.
Могутній їм даровано талант,
Їх розум – непохитна брила.
Думок великих та ідей творці,
Що рід людський виношував століття,
Крізь бурі перейшовши дні важкі,
Переживуть тепер тисячоліття.
Запам’ятай, що Гаусс всім сказав:
« Є математика – царицею наук»
І недаремно він заповідав
Творити в вогнищі робіт і мук.
Безмежна роль її у відкритті законів…
Що дала нам історія до наших днів.
Нехай не станеш Піфагором ти,
Яким у мріях вирости бажаєш.
Та будеш ти людиною завжди
І Україну вславиш добрими ділами.

Завантажити конспект уроку-казки «Розв’язування вправ»