Мета: За допомогою вправ перевірити глибину знань учнів показати практичне використання здобутих знань, систематизувати вивчений матеріал. Розвивати навички усної лічби, розвивати інтерес до математики через гру. Виховувати уважне, ввічливе ставлення один до одного, виховувати цілеспрямованість та впевненість в собі; здійснювати зв’язок між предметом і життям, збагачувати загальний розвиток учнів.

Тип уроку: Урок систематизації знань і вмінь (додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками).

Хід уроку

1. Організаційна робота до уроку.

2. Розв’язування вправ:
Жили собі сестричка та братик. Сестричку звали Олеся, а братика — Василько. От якось і каже Олеся:
Василю давай гратися в піжмурки.
Добре, — відповідає Василько, — давай.
І почали вони гратися. Тільки як братик заховається, то Олеся бігає, шукає, а знайти Василька не може. Стало їй дуже прикро від цього, тому вона сiла й гірко заплакала. Плаче аж чує, хтось говорить до неї:
Чого ти плачеш, дівчинко?
Як же мені не плакати? — відповідає крізь сльози Олеся. — Як я заховаюся, то Василько мене одразу знайде, а як Василько заховається, то я шукаю, шукаю, а знайти не можу.
Ну, добре, — каже той же голос. — Я тобі допоможу так заховатися,
що Василько тебе не знайде, але ти повинна розв’язати рівняння.
Допоможемо Олесі виконати завдання незнайомця?
Розв’яжемо шість рівнянь. {Кожна група розв’язує картку з рівняннями, як тільки розв’яже піднімає руку. Отримує червоний квадратик, що означає 3 бали. Якщо група працює дуже шумно – отримує синій квадратик, що означає мінус 2 бали.}

Розв’язати рівняння:

x/4+1/4=3/4 ( І = 2 );

x+7/16=111/16 ( К = 1 4/16 );

1 5/16+ x=213/16 ( Т = 18/16 );

x-17/39=22/39 ( А = 1);

4 1/7- x=13/7 ( В = 25/7 );

x-3 7/15=28/15 ( К = 6 ).

Якщо впорядкувати корені рівнянь у порядку спадання, то, прочитавши слово, дізнаємось, де заховалася Олеся. (квітка)
Гарно Олесі у квітці, затишно, спокійно. Як гляне через пелюстки, то все навколо таке, наче дивиться вона на світ крізь кольорове скельце. А на пелюстках квітки написані математичні приклади. Спробуй розв’язати їх.

2. Обчислити:

3-5/12= 2 7/12

5 4/7 – 2 1/7= 3 3/7

6 5/13- 3 7/13= 2 11/13

34 6/11+ 125/11= 47

Олеся сидить у квітці, сміється. Аж чує, що до квітки хтось летить. Так гуде, як літак, ще й дзижчить! Підлетіло до квітки, сіло на край пелюстки, а потім швидко до серединки! Злякалась Олеся, як замахає руками, закричить:
— Ой боюся, боюся!
Спинилось воно, побачило дівчинку у квітці і каже: «Ти не кричи і не бійся мене. А краще відгадай, хто я, і яку відстань я пролетіла, щоб потрапити до квітки?»
Дізнаємось про це і ми, якщо виконаємо обчислення:
2/5 км+1/20 км+250 м= 700 м
Ви, напевно, як і Олеся, здогадалися, що то була бджілка.
Я — бджілка, — промовила незнайомка, — хоч і волохатенька, а золотиста, чепурненька. Випускаю свій носик, встромлюю його в денце квітки і
починаю смоктати чистий-пречистий, прозорий як сльоза, солодкий нектар.
Мені теж нектару хочеться, — попросила Олеся.
То летімо разом, Але, щоб потрапити до мого житла, потрібно
розв’язати задачу.
У парку росте 1800 дерев, з них — 1/5 становлять дуби, 5/8 — берези, а решта – хвойні дерева. Скільки хвойних дерев росте в парку?
1800:5*1=360 (д.) дуби
1800:8*5=1125 (д.) берези
1800 – (360 +1125) = 315 (д.) хвойні
Відповідь: в парку 315 дерев хвойних.
Щойно долетіла Олеся з бджілкою до вулика, запахло медом. Посадила бджілка Олесю за стіл, принесла цілу миску меду. Коли Олеся враз згадала про Василька.
— Ой, лишенько! Та це ж він, бідолашний, бігає скрізь та шукає мене!
Шкода їй стало брата, але, щоб вийти з вулика, слід заповнити клітинки,
так, щоб суми чисел у кожному рядку, стовпці та по діагоналях були рівними між собою.

7/10 1 1/10 1 8/10
2 3/10 1 2/10 1/10
6/10 1 3/10 1 7/10

Допоможіть Олесі якнайшвидше вийти з вулика. Олеся заповнила клітинки та як закричить з усієї сили: «Василю, я осьдечки!». І прокинулась. Бо все це їй наснилося: і про квітку, і про бджілку, і про мед.
Дружіть з природою, оберігайте рослин, піклуйтеся про тварин, і вам насняться гарні солодкі сни.
Домашня робота: № 1341, №1347

Підсумок уроку: група , яка отримала 4 червоні квадрати, має 12 балів, 3 червоні квадрати – 9 балів, т.д.

ЗАВАНТАЖИТИ конспект уроку  Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками