Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання й уміння учнів з даної теми;
- розвивати логічне мислення, кмітливість, активність;
- виховувати самостійність, вміння працювати в парі, доброзичливість;
- створювати для учнів атмосферу успіху;
Тип уроку: Урок систематизації та узагальнення знань, умінь і навичок.
Форма роботи: Математична масляна.
Обладнання: мультимедійний проектор, роздатвовий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Налаштування учнів на гарний настрій на уроці.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Тема сьогоднішнього уроку «Додавання і віднімання раціональних чисел» і його проведемо у вигляді гри «Математична масляна». Бо за народними традиціями останній тиждень лютого – Масляниця. Кожний її день має свою назву і супроводжується відповідними дійствами. Люди прощалися із зимою і зимовими сиятами, цього тижня відзначалася перемога світла і тепла над силами холоду. Божество зими Морано поступається своєю владою божеству весни Ладі.
А ми масляницю дожидаємо,
Красавицю весну виглядаємо.
А наша масляна річна –
Вона гостюшко дорога!
Вона пішки не ходить,
Усе на конях їздить.
У неї коні вороні,
У неї слуги молоді.
На математичній масляній ми також відсвяткуємо перемогу сили знань над неуцтвом і лінню, переконаємося що ви засвоїли тему «Додавання і віднімання раціональних чисел».
І. Перевірка домашнього завдання (№ 1211)
(домашнє завдання перевіряють консультанти ).
ІІ. Актуалізація опорних знань
У понеділок піснями і хороводами зустрічали знайомих, родичів та друзів. Влаштовували снігові горки, розкочували їх та гралися в сніжки. Давайте й ми пограємося сніжками, але незвичайними математичними.
а) усні вправи:
- -6 — 4 = -10
- -15 + 15 = 0
- -4 +(-5)=-9
- -10 + 18 = 8
- -6 – 15 = -21
- -13 + 0 = -13
У вівторок приступали до святкування, зазиваючи гостей до себе на млинці, а також кататися з гірок
Ох, масляниця, сметанниця,
По горам катається, у млинці запікається,
Млинці печуться, сковороди жгуться.
Зараз кожна пара за партою знайде свою «гірку»
Графічний диктант.
- -6 + 4 = -2
- -5 + 5 = 10
- -4 +(-5)= 9
- 10 – 18 = 8
- -6 – 15 = -21
- -17 + 0 = 17
Правильна відповідь дуга, а неправильна – рисочка.
Молодці, ви добре справилися з цим завданням.
А ось середу називали «ласункою». Назва сама говорить за себе – у цей день пригощали всякими ласощами не тільки дітей, але й дорослих, навіть малознайомих.
Ми теж займемося ласощами – установіть відповідність, тобто незакінчені речення
1. Додатніми числами називаються числа…. ( із знаком «+»)
2. Від’ємними числами називаються числа… ( із знаком «-»)
3. Координачною прямою називається пряма на якій взято…. (початок відліку, задано одиничний відрізок, показано додатній напрям)
4. Друг мого друга – … (мій друг)
5. Протилежними числами називаються два числа, які…. (відрізняються одне від одного тільки знаками)
6. Цілими числами називаються …. (натуральні числа, протилежні їм числа і число нуль)
7. Ворог мого ворога — … (мій друг)
8. Щоб додати два від’ємні числа треба …. (додати модулі доданків і перед знайденим числом поставити знак « — »)
9. Щоб додати два числа з різними знаками, треба… (від більшого модуля відняти менший і поставити знак того доданка, модуль якого більший)
Четверг називали «розгуляєм». Про довжували різні забавлялки. Ми теж зараз пограємо. Оголошується фізхвилинка.
Робота з карткою
фізхвилинка (за правильну відповідь – підняти руки, а не правильна встати)
П`ятниця – «тещини вечорниці». Цей день давав тещам можливість відпочити від приготування їжі й вирушити в гості до зятя, обов`язок якого виразити повагу та почастувати гістю млинцями.
На дошці написані рівняння
1) І3 + хІ = 1;
3 + х = 1 або 3 + х = -1
х = 1 — 3 х = -1 — 3
х = -2 х = -4
Відповідь: -4, -2.
4) ІхІ + 19 = 7;
ІхІ = -12;
рівняння розв’язків немає
Відповідь: рівняння розв’язків немає.
У суботу відвідували своїх рідних. Цей день називали «золовчини посиденьки». І в традиціях українського народу в цей день потрібно було не тільки нагодувати млинцями, а й обдарувати гостинцями своїх гостей. У нас теж є гості , і хоч сьогодні не субота, але – масляна, тому наші учні виконуючи тести:
Самостійна робота ( тести )
ІІІ. Домашнє завдання. п.26,27 повт. п.6 №1219(1,3,6) (обчислити); №1227* (замість зірочки поставте знак «+» або «-» )
ІV. Підсумок уроку
Останній день масляної – неділя, так званий «прощений день». У цей день просили вибачити близьких і знайомих за колишні образи,бажали: «Хай не заходить сонце в серці вашому».
І я від усієї душі бажаю цього ж, а також щоб у вас ніколи не згасло бажання вчитися.
Середа та п `ятниця – минула наша масляниця,
Підійшов великий піст, відірвав маслянці хвіст.
Ти нас, масляниця, підманила, на великий піст посадила! Прощавай, МАСЛЯНИЦЯ!
ЗАВАНТАЖИТИ конспект уроку «Додавання і віднімання раціональних чисел».
ЗАВАНТАЖИТИ презентацію уроку «Додавання і віднімання раціональних чисел».
Залиште Ваш коментар