Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання й уміння учнів з даної теми;

  • розвивати логічне мислення, кмітливість, активність;
  • виховувати самостійність, вміння працювати в парі, доброзичливість;
  • створювати для учнів атмосферу успіху;

Тип уроку: Урок систематизації та узагальнення знань, умінь і навичок.

Форма роботи: Математична масляна.

Обладнання: мультимедійний проектор, роздатвовий матеріал.

 Хід уроку

 І. Організаційна частина

Налаштування учнів на гарний настрій на уроці.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Тема сьогоднішнього уроку «Додавання і віднімання раціональних чисел» і його проведемо у вигляді гри «Математична масляна». Бо за народними традиціями останній тиждень лютого – Масляниця. Кожний її день має свою назву і супроводжується відповідними дійствами. Люди прощалися із зимою і зимовими сиятами, цього тижня відзначалася перемога світла і тепла над силами холоду. Божество зими Морано поступається своєю владою божеству весни Ладі.

А ми масляницю дожидаємо,

Красавицю весну виглядаємо.

А наша масляна річна –

Вона гостюшко дорога!

Вона пішки не ходить,

Усе на конях їздить.

У неї коні вороні,

У неї слуги молоді.

На математичній масляній ми також відсвяткуємо перемогу сили знань над неуцтвом і лінню, переконаємося що ви засвоїли тему «Додавання і віднімання раціональних чисел».

 І. Перевірка домашнього завдання (№ 1211)

(домашнє завдання перевіряють консультанти ).

ІІ. Актуалізація опорних знань

У понеділок піснями і хороводами зустрічали знайомих, родичів та друзів. Влаштовували снігові горки, розкочували їх та гралися в сніжки. Давайте й ми пограємося сніжками, але незвичайними математичними.

а) усні вправи:

  1. -6 — 4 = -10
  2. -15 + 15 = 0
  3. -4 +(-5)=-9
  4. -10 + 18 = 8
  5. -6 – 15 = -21
  6. -13 + 0 = -13

У вівторок приступали до святкування, зазиваючи гостей до себе на млинці, а також кататися з гірок

Ох, масляниця, сметанниця,

По горам катається, у млинці запікається,

Млинці печуться, сковороди жгуться.

Зараз кожна пара за партою знайде свою «гірку»

Графічний диктант.

  1. -6 + 4 = -2
  2. -5 + 5 = 10
  3. -4 +(-5)= 9
  4. 10 – 18 = 8
  5. -6 – 15 = -21
  6. -17 + 0 = 17

Правильна відповідь дуга, а неправильна – рисочка.

Молодці, ви добре справилися з цим завданням.

 А ось середу називали «ласункою». Назва сама говорить за себе – у цей день пригощали всякими ласощами не тільки дітей, але й дорослих, навіть малознайомих.

Ми теж займемося ласощами – установіть відповідність, тобто незакінчені речення

1. Додатніми числами називаються числа…. ( із знаком «+»)

2. Від’ємними числами називаються числа… ( із знаком «-»)

3. Координачною прямою називається пряма на якій взято…. (початок відліку, задано одиничний відрізок, показано додатній напрям)

4. Друг мого друга – … (мій друг)

5. Протилежними числами називаються два числа, які…. (відрізняються одне від одного тільки знаками)

6. Цілими числами називаються …. (натуральні числа, протилежні їм числа і число нуль)

7. Ворог мого ворога — … (мій друг)

8. Щоб додати два від’ємні числа треба …. (додати модулі доданків і перед знайденим числом поставити знак « — »)

9. Щоб додати два числа з різними знаками, треба… (від більшого модуля відняти менший і поставити знак того доданка, модуль якого більший)

 Четверг називали «розгуляєм». Про довжували різні забавлялки. Ми теж зараз пограємо. Оголошується фізхвилинка.

Робота з карткою

ae12ef9b

фізхвилинка (за правильну відповідь – підняти руки, а не правильна встати)

П`ятниця – «тещини вечорниці». Цей день давав тещам можливість відпочити від приготування їжі й вирушити в гості до зятя, обов`язок якого виразити повагу та почастувати гістю млинцями.

На дошці написані рівняння

1) І3 + хІ = 1;

3 + х = 1 або     3 + х = -1

х = 1 — 3            х = -1 — 3

х = -2                х = -4

Відповідь: -4, -2.

4) ІхІ + 19 = 7;

ІхІ = -12;

рівняння розв’язків немає

Відповідь: рівняння розв’язків немає.

У суботу відвідували своїх рідних. Цей день називали «золовчини посиденьки». І в традиціях українського народу в цей день потрібно було не тільки нагодувати млинцями, а й обдарувати гостинцями своїх гостей. У нас теж є гості , і хоч сьогодні не субота, але – масляна, тому наші учні виконуючи тести:

Самостійна робота ( тести )

91e74e94

ІІІ. Домашнє завдання. п.26,27 повт. п.6 №1219(1,3,6) (обчислити); №1227* (замість зірочки поставте знак «+» або «-» )

ІV. Підсумок уроку

Останній день масляної – неділя, так званий «прощений день». У цей день просили вибачити близьких і знайомих за колишні образи,бажали: «Хай не заходить сонце в серці вашому».

І я від усієї душі бажаю цього ж, а також щоб у вас ніколи не згасло бажання вчитися.

Середа та п `ятниця – минула наша масляниця,

Підійшов великий піст, відірвав маслянці хвіст.

Ти нас, масляниця, підманила, на великий піст посадила! Прощавай, МАСЛЯНИЦЯ!

ЗАВАНТАЖИТИ конспект уроку «Додавання і віднімання раціональних чисел».

ЗАВАНТАЖИТИ презентацію уроку «Додавання і віднімання раціональних чисел».