Мета уроку:  Узагальнити та систематизувати знання й уміння учнів з даної теми;

-  розвивати логічне мислення, кмітливість, наполегливість;

-  виховувати самостійність, комунікативні навички, доброзичливість, взаємоповагу, ініціативу;

-  створювати для учнів атмосферу успіху;

Тип уроку: Урок систематизації та узагальнення знань, умінь і навичок.

Форма роботи: Лицарський турнір мультфільмових героїв.

Обладнання: мультимедійний проектор, роздатвовий матеріал, валентинки.

Хід уроку

 І. Організаційна частина

Налаштування учнів на гарний настрій на уроці.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Тема сьогоднішнього уроку «Додавання і віднімання раціональних чисел».

Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо знання, уміння з даної теми.

Девіз нашого уроку

Міркуємо швидко!

Відповідаємо правильно!

Обчислюємо точно!

Пишемо гарно!

Обіцяємо бути:

Уважними, старанними, активними, дисциплінованими.

І. Перевірка домашнього завдання

(домашнє завдання перевіряють консультанти ).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Я бажаю бути вам компетентними, активними, знаючими, кмітливими і акуратними.

За вікном похмурий зимовий день. А я так хочу, щоб у вашій душі було сонечко. Сподіваюсь, що з ваших сердець випромінюється тепло, ласка, доброта, ніжність.

Усе у світі починається з любові. З любові починається вивчення математики. Сьогодні ми проведемо лицарський турнір мультфільмових героїв. А це буде нагородою можливість лицарям привітати чарівну Нюшу з Днем святого Валентина, а вам за правильні відповіді маленькі валентинки, які будуть дорівнювати 2 бала.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Ось перший лицар. Хто це? ( Копатич). Ви знаєте, що Копатич дуже працьовитий. Допоможіть Копатичу виграти цей турнір.

а) Незакінчені речення

1. Додатніми числами називаються числа…. ( із знаком «+»)

2. Від’ємними числами називаються числа… ( із знаком «-»)

3. Координачною прямою називається пряма на якій взято…. (початок відліку, задано одиничний відрізок, показано додатній напрям )

4. Друг мого друга – … (мій друг)

5. Протилежними числами називаються два числа, які…. (відрізняються одне від одного тільки знаками)

6. Цілими числами називаються …. (натуральні числа, протилежні їм числа і число нуль)

7. Ворог мого ворога — … (мій друг)

8. Щоб додати два від’ємні числа треба …. (додати модулі доданків і перед знайденим числом поставити знак « — »)

9. Щоб додати два числа з різними знаками, треба… (від більшого модуля відняти менший і поставити знак того доданка, модуль якого більший)

Повторивши головні питання теми, ми допомогли Копатичу виграти турнір. Отже, його місце поруч з Нюшею.

На арені з’являється другий лицар Бараш. Він довго щось записував на піску. Його думки то зникали, то з’являлися знову. Про що задумався Бараш? Що з цим робити?

Усні вправи

Порівняти числа

а) -5 і 0;    в) -12 і -10;д) -1 і -10;

б) -10 і 12                     г) –(-5) і 5;  е) –(-7) і -8.

Молодці, ви допомогли Барашу стати переможцем.

А чи знаєте ви хто це? (Крош).  Крош дуже полюбляє активні ігри.

Графічний диктант.

  1. -7 + 4 = -3
  2. -3 + 3 = 6
  3. -2 +(-5)=-3
  4. 10 – 16 = 6
  5. -6 – 18 = -24
  6. -7 + 0 = 7

Правильна відповідь дуга, а неправильна – рисочка.

Молодці, ви добре справилися з цим завданням. І Крош займає місце поруч з Нюшею.

По допомогу поспішає Кар-Карич.

Робота з підручником.

№ 1191; № 1193(1-4) ст.. 208 — фізкульт хвилинка (за правильну відповідь – підняти руки, а не правильна встати)

№ 1216 сторінка 211 (робота в групах)

1) І5 + хІ = 1;

5 + х = 1 або     5 + х = -1

х = 1 — 5            х = -1 — 5

х = -4              х = -6

Відповідь: -4, -6.

4) ІхІ + 12 = 8;

ІхІ = -4;

рівняння розв’язків немає

Відповідь: рівняння розв’язків немає.

Ми допомогли Кар — Каричу стати переможцем.

Подивимось, як ви впораєтесь з наступним завданням.

До нас поспішає Їжачок, який теж хоче зайняти почесне місце поруч з Нюшею.

Самостійна робота ( тести )
123456

ІV. Підсумок уроку

Уявіть, що до нас завітав журналіст, який хоче написати, що цікавого було на уроці?

Сьогодні на уроці ми допомогли мультфільмових героям здійснити їхню мрію, тобто привітати Нюшу із днем Святого Валентина.

А зараз побачимо результат нашої роботи. Оцінку знань визначимо за кількістю валентинок. На уроці працювали всі.

V. Домашнє завдання. п.26,27 повт. п.6 № 1194 (обчислити); №1206(розв’язати рівняння)

 На початку уроку я вам бажала бути

Компетентними

Активними

Знаючими

Кмітливими

Акуратними

Отже, математика – це казка, яку слід читати, відкривати, вивчати.

ЗАВАНТАЖИТИ конспект уроку: «Додавання і віднімання раціональних чисел»

ЗАВАНТАЖИТИ презентацію уроку: «Додавання і віднімання раціональних чисел»