Мета уроку: Поглибити та узагальнити знання про додавання та віднімання десяткових дробів; розвивати мислення, кмітливість, чуйність, вміння допомогти в біді .

Обладнання: таблиці, ілюстрації, малюнки, листи та телеграми казкових героїв, казкові герої.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Сьогодні у нас урок незвичайний, бо ми не у звичайному класі, а в царстві десяткових дробів. Завдання, які сьогодні будемо виконувати, пропонуватимуть нам казкові герої.

1. Телеграма від Снігової Королеви. Любі друзі! Прошу якнайшвидше виконати моє завдання, бо мені загрожує небезпека. Зима закінчується і мені треба добратися до Далекої Півночі. Розгляньте таблицю та терміново телеграфуйте відповідь.

Марка літака Швидкість в км/хв Середня дальність польоту
ТУ-154 15,83 6,6 тис. Км
ІЛ-62 16,67 10,3
ІЛ-86 16,33 4,2
ТУ-144 41,67 6,5
ЯК-42 13,67 2,9

 

Запишіть у порядку : а) зростання, б) спадання,
1)швидкість;
2) середню дальність польоту;
3) Який літак довезе мене на Далеку Північ?

2. З’являється Клоун. Дорогі п’ятикласники! Дозвольте звернутися до вас за допомогою. Чесно кажу, вчив я десяткові дроби, приклади розв’язав і вам хотів показати та тільки розгорнув листок, а всі коми з прикладів втекли, ось і прошу я вашої допомоги. Розтавте коми так, щоб рівності були правильними.

42 + 18 = 6              68 – 4= 28
3 + 108 = 138            736 + 336 =4
53 + 18 = 548            63 – 27 = 603
623 – 223 = 4           57 – 4 =7
53 – 27 = 503           32 + 18 = 5

Спасибі вам, любі діти, знаєте ви математику, виручили ви мене, врятували від ганьби.

3. Лист від Попелюшки: Шановні п’ятикласники! Почула я, що ви допомагаєте в біді всім казковим героям – це дуже добре, що ви такі чуйні. Розповів мені Клоун, що ви допомогли розібратися з десятковими дробами, то ж пропоную і я вам свої завдання. Чи правильно ви їх виконаєте, нехай перевірить ваш учитель.

Округлити десяткові дроби:

Числа До 0,001 До 0,01 До 0,1
24,6347
6,2745
0,8053
1,1942

 

4. З’являється Кощій. Добрий день, любі друзі! Розкажу вам новину. Ми з Бабою Ягою вирішили вивчити математику, а то всі комп’ютери, дроби якісь десяткові та ще всякі премудрості діти теперішні знають, а що ми… От і довелося до вас через кордон добиратися, у скриню ховатися, щоб митники не затримали, бо тоді б я до вас не потрапив. От моя задача:
Сидів я в тій частині скрині, що в 6 разів більша від тієї, в якій багаж мій знаходився, а об’єм скрині 84 дм3. Скажіть мені, друзі, який об’єм мала кожна частина скрині?

1. Баба Яга. Все життя мріяла побувати в царстві десяткових дробів. А добиралася я до вас летіла на своїй метлі, а вона в дорозі зіпсувалася. Довелося мені терміново пливти річкою на човнику зі швидкістю 7,2 км/год. Розумні люди підказали, що пливу я за течією і швидкість течії річки 1,4 км/год. От моя задача: 1) Яка швидкість човна в стоячій воді? 2) З якою швидкістю він буде пливти проти течії?
(Учні розв’язують задачі)

foto777

2. Заходить Циганка.
- Ой, гарні рибки, важкі, різнокольорові, на них таблички з вагою. Чарівна, кажуть, серед них є найважча… Від розуму напевно. Тільки як мені її відшукати, яку вибрати? Подивіться: тонни, кілограми, центнери, грами.
Допоможіть Циганці недосвідченій, розкладіть рибки за вагою, тоді я точно чарівну знайду. І всю правду вам розповім, і всі оцінки за контрольну вам провіщую. (Рибки з масами: 0,032 ц, 3,15кг, 0,023т, 3125г). Циганка веде бесіду з учнями, розповідає, хто яку оцінку отримає на контрольній роботі.

ІІ. Підсумок уроку.
Сьогодні на уроці ми виконали багато роботи , побували в царстві десяткових дробів. Подальше знайомство з цим цікавим світом, який називається математикою, ми продовжимо на наступних уроках.
Казкові герої, мабуть, зрозуміли, що знання необхідні ті, які ви дістали на уроках математики.
Будьте завжди чуйними, добрими до всіх оточуючих, допомагайте в біді, а здобуті знання хай допомагають вам на кожному кроці.

ІІІ. Домашня робота: Повт. п.5.1-5.5 Скласти самостійно три рівняння та три приклади на додавання і віднімання десяткових дробів.

ЗАВАНТАЖИТИ конспект уроку: Розв’язування задач і вправ