Мета: розвивати логічне мислення, розвивати цікавість до математики через гру, читання додаткової літератури; навчити грамотно висловлювати свою думку, відстоювати свою точку зору; виховувати цілеспрямованість та впевненість у собі.

Умови гри:
1. У грі беруть участь 2 команди (назва, девіз).
2. Ведуча задає питання, а команди через деякий час дають відповідь:
• за правильну відповідь — 1 бал;
• якщо команда набрала 2 бали, то має шанс отримати ключ (ключ від форту математики).
3. Команда повинна отримати 7 ключів, що вважається абсолютною перемогою.
4. Глядачі також беруть участь у 3-х конкурсах, що вкаже ведучий, а в інших участі не беруть, а інакше ведучий знімає 1 бал з граючої команди, а підказувач залишає зал.

На цьому змаганні ми будемо розвивати цікавість до математики через гру, логічне мислення, виховувати цілеспрямованість і впевненість в собі. У грі беруть участь 2 команди: Ключ і Хакери.

Девіз команди-Ключ:
Наша команда називається «Ключ»,
Що означає команда розумних чудаків.
Як член команди нашої «Ключ»
Хоробро боротися я буду,
Бо знання-це ясний промінець.
Погрібні вони для діла!
А девіз у нас такий
Один одному руку подаємо,
Приклади розв’язуємо разом.
Один за всіх і всі за одного.
Ми за успіх і більш нічого.

Девіз команди — Хакери:
Хакери — веселі друзі,
В математиці все ми можемо,
Віримо в краще, друзі,
Віримо в те. що ми переможемо.

Судити наші змагання буде журі. Кожна команда отримує запитання, але якщо вона не відповідає на нього, слово надається іншій команді. Якщо команда набрала 2 бали, то має шанс отримати ключ (ключ від форту математики).
Команда повинна отримати 7 ключів, що вважається абсолютною перемогою. Починаємо гру!

ЗАДАЧІ

Землекопи.
П’ять землекопів за 5 годин викопують 5 м. канави. Скільки землекопів можуть викопати за 100 годин 100 м канави?
ВІДПОВІДЬ: 5 ЗЕМЛЕКОПІВ.

Лісоруби?
Лісоруби розрізають колоду на метрові частини. Довжина колоди — 5 м. Різка колоди впоперек займає кожен раз 1,5 хв. За скільки хвилин вони розпиляють всю колоду?
ВІДПОВІДЬ: 1,5*4 = 6 ХВ.

Жарт.
Три хлопчики: Коля, Петя і Ваня пішли до магазину. По дорозі вони знайшли 3 копійки. Скільки грошей знайшов би один Ваня, якби він сам пішов до магазину?
Відповідь: Ваня знайшов би ті ж самі 3 коп.

Жарт.
Ішов Гнат в Ленінград і зустрів трьох хлоп’ят. У кожного хлопця — по кошику, в кожному кошику — по кошеняті, в кожного кошеняти в зубах по мишеняті. Скільки хлоп’ят, кошенят і мишенят йшло в Ленінград? ВІДПОВІДЬ: ЖОДНОГО.

Поділ яблук.
Потрібно розділити 9 яблук порівну між 12-тьма школярами, при цьому жодне яблуко не можна розрізати більш ніж на чотири частини.
Відповідь: 6 ябл./2=12(половинок). З ябл./4=3/4 ябл.

Жарт.
У кімнаті 4 кутки. У кожному кутку сидить кошеня. Навпроти кожного кошеняти сидять троє кошенят. Скільки всього кошенят в кімнаті? Відповідь: 4 кошеняти.

Із семи цифр.
Напишіть підряд 7 цифр від 1 до 7: 1,2, 3,4, 5, 6, 7. Легко з’єднати їх знаками «+» і «-» так, щоб вийшло 40:
Відповідь: 12+34-5+6-7=40.

Напишіть по порядку 9 цифр:
1,2,3,4,5.6, 7, 8,9.
Ви можете, не змінюючи порядку цифр, вставити між ними знаки «+» і «-» таким чином, щоб в результаті вийшло число 100.
Відповідь:123-45-67+89=100 (єдине рішення).

А В ЦЕЙ ЧАС МИ ПОСЛУХАЄМО ЧАСТІВКИ:

МАТЕМАТИЧНІ ЧАСТІВКИ

Ми веселі дві подружки,
Із баяном ми подружки.
Заспіваємо частушки
Вам про математику.
Та невже ми заспіваємо
Вам про математику?
Розв’язав Петрусь задачу,
тільки мінуса не бачив,
ось і сталось, що лимон,
важить майже вісім тон.
Та невже ото лимон
Важить справді вісім тон?
На контрольній ловив гав,
Одиницю упіймав.
Підглядав у всі книжки,
Переплутав сторінки.
Та невже ото таки.
Переплутав сторінки?
Хто задач не полюбляє,
Тим така і дяка —
Весь рік двійки заробляє
Й вийде лобуряка.
Та невже ото подяка —
Двійка в лобуряки.

Дотепний поділ.
Бабуся, сиділа на ринку і думала: «Якби до моїх яблук добавити половину, та ще десяток, то у мене була б ціла сотня.» Скільки яблук у неї було? Відповідь: 60 яблук.

Поділ спадщини.
Брат і сестра отримали у спадок 90 гривень. Якщо сестра віддасть брату із своєї долі 10 грн., то брат стане удвоє багатше сестри. Скільки грошей досталось у спадок брату і скільки сестрі?
Відповідь: у брата-50 грн., у сестри-40 грн.

Жарт.
У кошику 4 яблука. Розділиш їх між чотирма школярами так, щоб кожен отримав по яблуку, а одне яблуко залишилось би у кошику.
Відповідь: один школяр бере яблуко разом із кошиком.

«66″.
Число «66″ миттєво збільшить на половину цього числа.
Відповідь: перевернути.

Жарт.
Двоє батьків і двоє синів з’їли за сніданком 3 яйця, причому кожен з них отримав по цілому яйцю. Як таке могло статися?
Відповідь: дід, його син та онук.

«188″.
Як розділити 188 на дві рівні частини так, щоб в кожній з них вийшло число «100″?
Відповідь: 188.

Скільки ж.
Які два числа, якщо їх перемножити, дають стільки ж, скільки виходить від їх суми?
Відповідь: 2*2=4, 2+2=4 .

Жарт.
Дві монахині рухались із Москви до Троїцько-Сергієвої Лаври. Обидві вони пройшли 60 верст. Скільки верст пройшла кожна, якщо вони йшли з однаковою швидкістю?
Відповідь: 60 верст.

Чотирма двійками.
Застосовуючи знаки математичних операцій, виразити чотирма двійками число «111″.
Відповідь: 222:2=111.

Чотирма п’ятірками.
Отримати число «16″ за допомогою чотирьох п’ятірок, з’єднуючи їх знаками математичних операцій.
Відповідь: 55:5+5=16.

ПРОВЕДЕМО НАСТУПНИЙ КОНКУРС ДЛЯ ГЛЯДАЧІВ: потрібно два глядачі із зали для конкурсу «Встигни знайти числа».

Без-имени-1

Складання чисел.
Кожен учень отримує по дві цифри. Ведучий називає будь-яке п’ятизначне число. Виграє та команда, яка швидше складе число:
50 786 41 820 73 621 23 971

Для підсумку гри надаємо слово журі.

Висновок: будь-яке знання найбільш легко засвоюються, якщо воно подається у формі гри. Логічні задачі, різноманітні математичні головоломки роблять процес навчання математиці веселим і цікавим, розвивають нестандартне мислення, навчають шукати не найскладніше, а оптимальне рішення задачі.

Завантажити Сценарій позакласного заходу з математики «Ключі від форту математики»