Мета: За допомогою питань перевірити глибину знань учнів показати практичне використання здобутих знань, систематизувати вивчений матеріал; розвивати логічне мислення, розвивати інтерес до математики через гру; виховувати цілеспрямованість та впевненість усобі; здійснювати міжпредметні зв’язки, збагачувати загальний розвиток учнів.

Хід уроку

Доброго дня, шановні гості, дорогі діти!

Сьогодні на уроці пограємося в гру «Хто хоче стати відмінником», але для всіх комп’ютерів не вистачає, тому частина учнів буде працювати за комп’ютерами, а частина буде розв’язувати цікаві задачі в зошиті.

  1. Перевірка домашнього завдання(в кінці уроку всі учні здають зошити);

-  Скільки вікон в коридорі 2-го поверху нашої школи? ( 9 )

-  Скільки східців з 1-го на 2-й поверх нашої школи? ( 22 )

-  Скільки разів цифра 4 повторюються в номерах кабінетів четвертого поверху? (18)

  1. Актуалізація опорних знань учнів:

-       Хто автор підручника з геометрії, за яким ви навчаєтесь? ( Бевз Г.П.)

-       Яким приладом вимірюють кути? (Транспортиром)

-       Кришка столу має 4 кути. Один кут відпиляли. Скільки кутів стало? (5)

-       Який кут називається прямим? (90°)

-       Який трикутник називається прямокутним? (в якого один кут 90 °)

-       Як називаються сторони трикутника, які утворюють прямий кут? (катети)

-       Як називається сторона трикутника, яка лежить навпроти прямого кута? (гіпотенуза)

-       Як називається трикутник, в якого всі сторони рівні? (рівносторонній)

-       Як називається трикутник, в якого кути при основі рівні? (рівнобедрений)

-       Сума кутів трикутника дорівнює   (180°)

-       Скільки діагоналей в трикутнику? (жодної)

-       Скільки діагоналей в чотирикутнику? (дві)

  1. Розвязування цікавих задач:

№1 Порахуй квадрати:

Відповідь: 11.

№2 Миколка дає друзям покататися на своєму велосипеді. За 1 плитку шоколаду він дозволяє кататися 1,5 год., а за 2 цукерки — 0,5 год. Юрко дав Миколці 2 плитки шоколаду і 4 цукерки. Скільки часу може кататися Юрко? (4 год.)

№3 Кожна команда отримує стрічку довжиною 2/3 м. Як відрізати від неї півметра, не користуючись вимірювальними приладами?

(2/3 : 2 — 1/3; 1/3:2 = 1/6; 2/3 — 1/6 = 1/2)

№4 Чи дивитесь ви гру „О, щасливчик!»? Це дуже цікава гра, але її ведучий часто припускається помилки, яка стосується математичної термінології. Пригадайте і назвіть цю помилку.

(Він вживає термін «цифра» замість «число»).

№5 Прошу внести предмет на сцену! Це квітка гортензія. А названо її на честь жінки — математики Гортензії Лепот, яка допомогла відкрити одну з планет Сонячної системи шляхом обчислень. Про яку планету йде мова? (про Нептун)

№6 Рівність 101 — 102 = 1, звичайно ж неправильна, але в ній можна переставити одну з цифр так, щоб отримати правильну рівність. Зробить це! (101 -102 = 1)

№7 В одній родині було багато дітей. Семеро з них любили капусту, шестеро — моркву, п’ятеро — горох. Четверо любили і капусту і моркву, троє — і капусту і горох, двоє — і моркву і горох. А один з бажанням їв і моркву, і капусту, і горох. Скільки дітей було в родині? (10 дітей)

8 « Обчисли, знайди, додумайся, якщо зможеш»     ЧАЙ : АЙ =5.

Відповідь:125:25=5.

  1. Вступ: Ця гра виникла в США, а згодом її почали проводити в інших країнах. У Росії гра називалась « О, щасливчик !», в Україні – «Перший мільйон ». Аналогічну гру проводимо і ми. Кожен учасник має запитання, що відповідає шкалі оцінювання знань учнів від 4 до 12 балів. Кожен учасник має право на три підказки. В нашій грі беруть участь 7 учнів. Отже, розпочинаємо гру…

Слайд1

Слайд2

Слайд6

Слайд8

Слайд10

Слайд14

Слайд16

Слайд18

Слайд20

Слайд22

Слайд26

Слайд28

Слайд30

Слайд32

Слайд34

Слайд38

Слайд42

 

Слайд45

Розминка:

- Із слова «паралелограм» скласти якомога більше слів.

Підсумок   уроку:  будь-яке знання найбільш легко засвоюються, якщо воно подається у формі гри. Всі оцінки, які ви отримали, виставляємо в журнал.

 

За хвилиною — хвилина.

Ось і гри прийшов кінець…

Завантажити конспект уроку – вікторини: «Хто хоче стати відмінником»

Завантажити презентацію уроку – вікторини: «Хто хоче стати відмінником»