Мета: зацікавити учнів математикою, по¬глиблювати і розширювати знання з предмета; розвивати пізнавальний інтерес, творчу актив¬ність, допитливість, логічне мислення; вихо¬вувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.

ХІД ЗАХОДУ

Ведучий. Доброго дня, дорогі гості, шановні вболівальники та учасники гри. Сьогодні ми здійснимо подорож до міста Математичних Загадок. Ця історія почалася з того, що в усіх дітей зникли їхні улюблені іграшки: комп’ютери, приставки, ляльки, собачки, шоколадки — усе, що вони любили, з чим проводили вільний час, приходячи зі школи додому. Це двійки, що оселилися в дітей у зошитах, повели іграшки в місто Мате-матичних Загадок. А знайти ці іграшки зможе лише той, хто дружить з ма-тематикою і покаже свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити.
За ходом змагань спостерігатиме журі.

1. Художники
Кожен учень отримує аркуш паперу, на якому вони повинні олівцями за допомогою геометричних фігур та чисел намалювати пейзаж.
Максимальна оцінка — 5 балів.

2. Конкурс «Хто швидше»
Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

Завдання 1. Назвіть приказки, прислів’я, за¬співайте пісні, у яких є числа.

Завдання 2.

  •  Семеро чекали на восьмого 14 хвилин. Скільки хвилин чекав кожен окремо ? (14 хв.)
  •  Як називається другий місяць літа? (липень)
  • Петро ліг спати о 9 годині вечора, а будильник навів на 10 годину ранку. Скільки годин він проспав? (13 год.)
  • Скільки пар ніг у коня? (дві)
  • Двоє пішли — три цвяхи знайшли. Слідом четверо підуть, а чи багато цвяхів знайдуть? (жодного)
  • Як збільшити число 66 у півтора ризи не виконуючи ніяких дій? (перевернути)
  • На березі росло 20 груш. Подув сильний вітер, і 12 груш упало. Скільки залишилося? (жодної, на березі груші не ростуть)
  • Скільки яєць можна з’їсти на голодний шлунок ? (одне)

Завдання 3. Учні повинні вписати в порожні клітин¬ки слова так, щоб збігалися перша та остання літери.
Максимальна оцінка — 3 бали.

Слайд33. Загадки із сірниками. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 ба­лом.

Слайд4

Слайд5

Слайд6

Слайд7

Слайд8

Слайд9

Слайд10

4. Логічні загадки. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

Загадка: «За гривню»
Дано грошей — ГРИВНЯ. На ці гроші потрібно купити рівно 100 яєць — гусячих, качиних, курячих:
- гусячі — по 5 коп./шт;
- качині — по 3 коп./шт;
- курячі — 1 коп./десяток.
Купити потрібно 100 яєць і на гривню рівно — без решти.
Відповідь: Гусячих — 16, качиних – 4, курячих — 80.

Загадка: «Вік молодшого»
Сумарний вік членів сім’ї з 4 чоловік дорівнює 68, а 4 роки назад дорівнював 53. Скільки років молодшому члену сім’ї?
Відповідь: 3 роки.

Загадка: «Курки»
Якщо півтори курки несуть півтора яйця за півтора дня, скільки дві курки знесуть за два дні?
Відповідь: 4 яйця. Основа завдання полягає в складності сприйняття таких «речей» як – пів курки, пів яйця і т.д.
Загадка: «Рівність»
Перед вами вираз 987654321=100. Зробіть його вірним, використовуючи 4 знаки «+» або «-» у його лівій частині.
Відповідь: 98 — 76 + 54 + 3 + 21 = 100

Загадка: «Олівець»
Скільки граней у шестигранного олівця?
Відповідь: 8 граней.

Загадка: «Квіти»
Скільки в мене квітів, якщо всі з них окрім двох — троянди, всі окрім двох — тюльпани, і всі окрім двох — маргаритки?
Відповідь: 3 (троє квіток)

Загадка: «Четверо друзів»
Жили чотири друга. Вони мали імена Альберт, Карл, Дитріх і Фрідріх. Прізвища друзів ті ж, що й імена, тільки так, що ні в кого з них ім’я й прізвище не були однаковими, крім того, прізвище Дитріха не Альберт. Визначите прізвище й ім’я кожного хлопчика, якщо відомо, що ім’я хлопчика, у якого прізвище Фрідріх, є прізвище того хлопчика, ім’я якого — прізвище Карла.
Відповідь: Перше слово — ім’я, друге слово — прізвище: Альберт Дитріх; Карл Альберт; Дитріх Фрідріх; Фрідріх Карл.

Загадка: «Пари — Подружжя»
Василю, Петру, Семену і їхнім дружинам Наталії, Ірині, Ганні разом 151 рік. Кожен чоловік старше своєї дружини на 5 років. Василь на 1 рік старше Ірини. Наталії й Василю разом 48 років, Семену й Наталії разом 52 роки. Хто на кому одружений, скільки кому років? (Вік повинен бути виражений в цілих числах.)
Відповідь: Василь (26) — Ганна (21); Петро (27) — Наталія (22); Семен (30) — Ірина (25).

Підсумок гри

Ведучий. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математи¬ком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.
Журі гри підбиває підсумки і нагороджує переможців.

ЗАВАНТАЖИТИ конспект вікторини «Подорож містом математичних загадок»

ЗАВАНТАЖИТИ презентацію  вікторини «Подорож містом математичних загадок»